31 Aralık 2015 Perşembe

ATPL Sınavları ve Çalışma Yöntemleri

    Sanırım herkesi yeterince beklettikten sonra yeni yazıma başlayabilirim. Bu süreçte devamlı yeni yazı ne zaman gelecek Yiğit ? gibi sorular aldım fakat haklı sebebim vardı :) Yazının sonuna doğru anlamaya başlayacaksınız. 

    Önce notları verelim madem :) ;





     Yıllar önce bu pilotlar ne kadar zeki, ben bu sınavları nasıl vereceğim diye yola çıktığım bu macerada sonunda 14 dersimi 6 ayda, en düşük not 92 olarak bitirdim. Yıllarca ATPL kitaplarını okumanın etkisi sadece derslerin neler içerdiğini bilmeme yardımcı oldu çünkü pratik olmadan dersler gerçekten unutuluyormuş zamanla. O yüzden devamlı arada kitap kurcalamakta fayda var. 


     ATPL dersleri gerçekten bir pilotun havada ve yerde başına gelebilecek " neredeyse " herşeye çözüm sunan 14 dersten oluşmakta. Bu kadar fazla konunun içerisinde gereksiz bazı bölümler tabii ki yokta değildi bu yüzden hiç ezber yapmadım diyemem dersem yalan söylemiş olurum en az toplam soru sayısından(Aviation Exam'de 13500 civarı) %2-3 oranında bir ezber yaptım. Bu ezber yaptığım konulardan örnek verecek olursam Daltonların ortaya sunduğu kuram nedir tarzı sorular vardı mesela, bilmemiz gereken hypoxia olmasına rağmen bizden kuramın ne olduğunu bilmemiz de gerekiyodu "With constant temperature and pressure, the sum of the component gas pressures in a gas mixture will be equal to the total pressure of the mixture." şeklinde. Bunun gibi birkaç kuram daha mevcut olduğundan bu gibi soruları öğrenmek yerine ezber yapmak zorunda kaldım çünkü hypoxia nın etkilerini öğrenmek benim için yeterli olacaktı. Bu süreci elimden geldiğince verimli geçirmeye, öğrenebildiğim kadar çok şey öğrenerek geçirmeye çalıştım, bu sebeple Aviation Exam programına gerçekten çok şey borçluyum, explanation bölümünde her sorunun açıklamasını verdiği için oralardan bolca çalıştım fakat şuanki aklım olsa gerçekten daha fazla şey öğrenmek isterdim. Bir hocamın dediği gibi yukarıda saatin yoksa bilgin seni kurtarır. Bu süreçte gerçekten üzüldüğüm anlar oldu. Neden ? Sebebi bazı arkadaşlar kızacak çünkü bu dersleri gerçekten sadece bir seviye tespit sınavı sanıp tüm dersleri kodlama yöntemi ile ezberleyip hiçbir şey öğrenmeden bu süreci tamamlıyorlar. Atpl online da şu kadar soru, Aviation Exam'de şukadar soru varmış biz hata yaptık bilmem ne ÜSTÜNBACAK soyadlı birisinin notları varmış 75 alıp geçircek kadar yeterli soyıda soru sayısı mevcutmuş gibi söylemler vardı. Bazen tartışmalara girdim Climb Gradient'i bilmesem ölcem mi tarzında sorular geldi :) hatta 3000 saati olan arkadaşının bile bilmediğini söyleyenler de oldu. Elimden geldiğince açık şekilde anlatmaya çalıştım, hatta işte asıl sorunun 3000 saati olan adam bilmiyorsa sende bilmiyorsan o adam kaptan olduğunda bu işi sonuçta 30-35 sene yapacağını ve olmaz bir kere başına gelir insanları öldürebileceğini anlattım. Advection Fog, ile Radiation fog'u bilsem bilmesem ne olur dediler başka bir örnek olarak orada da elimden geldiğince örnekler vererek çoğu kişinin yine haberi olmayan " commencement and continuation of approach "  kuralından bahsederek anlatmaya çalıştım farkları ve onun bilgisi ile kullanabileceği alanları. Bazen hani insanlar ölebilir bunu böyle yaparsan dersiniz lakin karşınızdaki anlamaz ya öyle durumlarla karşı karşıya geldim ve en son konuşmayı şöyle bitirdiğim de oldu :) Bak insanlar ölebilir bu neyse de düşünsene Allah korusun mülakatta nasıl nemli hava mı kuru hava mı daha yoğun diye soruyorlar, onun yerine advection fog ve radiation fog arasındaki farkı sorarlar işe falan giremezsin düşünsene ne kadar kötü bir durum dedim. Karşılığı da şöyle oldu " Hah bak işte bi  o önemli nokta sayılabilir, burada öğrenmediğimiz noktalar mülakatta başımızı belaya sokabilir " dendi :) Neyse burayı daha fazla uzatmayacağım konunun özü anlaşılmıştır heralde, özet olarak yeni başlayacak arkadaşlara konulara elinden geldiğince hakim olmalarını öneririm.


    Derslerde çok ağır matematik yoktu, var ise bile bu işi gerçekten sevip benim bloguma kadar ulaşan sizler için çok zor gelmeyecek emin olun. Bizim gibi bu işi seven araştıran adamlar çünkü zevk alıp öğrenip çözüyor bütün işlemleri. Matematikle, fizikle o kadar aram olmamasına karşı gerçekten " aşkla " çözdüm, öğrendim tüm soruları. İlk defa matematik fizik gerçekten işime yarıyordu çünkü :) İlgi duyduğu şeyler olunca insanın gerçekten her şey kolay geliyormuş :) Derslerin açıklamalarına neyin neyi içerdiğine girmeyeceğim çünkü yeterince detayı internetten bulabilirsiniz. Pilotluğun %90'ı daha fazla araştırmak sizlere bu şansı sunuyorum böylece :D


     Çalışma şeklime gelince; Kullandığım program Aviation Exam oldu. Program araştırmasına gittiğimde ATPL Online gibi birkaç programı karşılaştırdım ve kazanan AE oldu. Nedenlerine gelince.

- Offline kullanılabilmesi
-Android, IOS, PC, Mac ortamlarında çalışan yazılımı olması
-12 aylık ücretinin,6 aylık ATPL online ücretinden az olması
-Database'in sürekli güncellenmesi
-Daha esnek kullanım modlarıyla çalışabilmek
-Soru aratabilmek gibi gibi.

    Bu 6 ay boyunca 346 saatten fazla programda kalmışım bu da uykuyu dahil ederseniz takribi 1 ay komple çalışmışım anlamına geliyor :) Ortalama 75 sorudan 2109 tane test çözmüşüm. Bu da yakşalık 160000 soru çözdüğüme denk :) Bunların kimisi tekrar haftalarımda 1000 soruluk testler kimisi yanlış yapılanları döndüğüm 5-6 soruluk testler kimisi günlük 150 soru standartım olan testler.





     Aşağıda birkaç tane örnek fotoğraf ekledim PC üzerinden Screenshot aldığım fotoğraflarla. Bu süreç özellikle modüler eğitim aldığım, 6 ayda eğitimi ve sınavları bitirdiğim, ilk sınav son sınav arası 4 ay süre olduğundan gerçekten zor geçti diyebilirim. İnsan sınırlarını ne kadar zorlarsa o kadar gelişebiliyormuş. İlk 2 ay gerçekten çok kötüydü, günde 6-7 saat çalışıyordum, yaz tatilim olmadı onu söylemiyorum dahi :) fakat son sınavlarda beyin kapasitesi, algı gerçekten açılıyor günde 1 saat çalışmak yetiyordu. Düşünsenize 6 ay boyunca hergün uyanıyorsunuz 150 soruyu açıklamalarıyla okuyup öğreniyorsunuz :) Bu süreçte aynı zamanda uzaktan eğitimlerde PIC ve IR uçtum gerçekten tam bir sınanma süreciydi :) 














     Son olarak sınava girecek Ankaralı olmayan arkadaşlarıma bir tavsiyede bulunmak istiyorum. Kalacak yer sıkıntısı yaşayacaksınız bu yüzden size SHGM'ye yakın Göksu Ant oteli önerebilirm. Tek kişi 90 TL, çift kişi ise 60 TL'ye günlük kahvaltı dahil klimalı, sıcak sulu oda tutabilirsiniz. Ben gerçekten çok memnun kaldım otelden. 


     Bir sonraki yazım IR(Alet Uçuşu) bitmek üzere şuan onun hakkında olacak, son 18 sorti uçuşum kaldı okul bitmesi için artık yavaştan heyecan başladı tabi :) Bu düşünceler ile herkese hem yeni yılda başarı, sağlık dileklerimi iletir; hem de bu yoldaki arkadaşlara iyi dileklerimi sunarım.


    Sağlıcakla kalın.



Ulaşmak isteyenler; 
E-mail : yigitbilgic@gmail.com 
Instagram: apieceofaviation



Yorum yapmak için "Yorumlama Biçimi" kısmını "Anonim" yada varsa Gmail hesabınız "Google" olarak seçiniz.

5 yorum:

  1. İlk yorum benden. :) Şu an saat 05.50 internette yine landing videoları izlerken dedim belki bir şeyler yazmıştır, mutlu oldum yazını görünce. Bir çırpıda okudum. Sen böyle anlattıkça üniversitenin bitmesini heyecanla bekliyorum inan sırf eğitime başlayabilmek için, 1 yılım kaldı. :) ATPL ezberleme konusunda sana çok katılıyorum. Benim de nette karşılaştığım bazı pilotluk eğitimi alan ve almış kişiler bu ATPL sürecini sadece soru ezberleyin 4-5 tekrar yapın ve sınava girin şeklinde yaklaşıyorlar. Sonuçta sadece sınav geçmek değil önemli olan, meslek hayatında da bu öğrendiklerinden mutlaka işine yarayacak çok bilgi çıkacaktır. Ama tabii bir yandan da çeşitli forumlarda tecrübesiz pilot alımlarında adaylara stall nedir, windhear nedir, ifr - vfr uçuş farkları nelerdir gibi temel sorular sorulmuş. Hani ben ATPL eğitimi almadım ama havacılıkla ilgili olduğum için ben bile bu kavramları biliyorum çok temel şeyler. :) Alımlarda demek ki fazla mesleki teknik şeyler sorulmuyor ki adayların da kendilerinde gereksiz öz güvenleri var.

    YanıtlaSil
  2. Herşeyi de ne bilionuz ama merak ediom teyyaredeki titremelerinizi.atın tütün herşeyi siz bılıonuz

    YanıtlaSil
  3. Hocam tebrik ederim. Ben atpl ders notlari ariyorum. Bu konuda yardimci olur musunux ? Derd notlari ingilizce glb.

    YanıtlaSil
  4. Degerli hocam basarilar dilerim, ingilizce cok zorlaniyorum, ne tavsuye edersiniz ?

    YanıtlaSil
  5. Hayırlı günler hocam benim sorum ingilizce işini nasıl çözdün

    YanıtlaSil

Yorum yapmak için "Yorumlama Biçimi" kısmını "Anonim" olarak seçiniz.