5 Kasım 2014 Çarşamba

THK Modüler ATPL Eğitim Sistemi

      Arkadaşlar bildiğiniz üzere THK İzmir Uçuş Okulunda Modüler olarak ATPL eğitimime başladım. Şuan PPL safhasının teorik olarak yarısına gelmiş bulunmaktayız.
   
      Modüler eğitim THK da çalışanlar için düşünülmüş, eğitim alanların ders saatlerine karar verdiği yani uzaması yada kısa sürmesi yine eğitim görenler tarafından belirlenebilecek eğitim methodudur. Eğitim alan öğrenciler bir hafta süren oryantasyon eğitimi sırasında hangi günlerde ders yapılacağına karar verip bunu öğrenci işlerine bildirirler. Örnek olarak bizim şuan itibari ile haftaiçi Çarşamba-Cuma günleri akşam 6-9 arası haftasonu ise sabah 9 akşam 17 dersimiz oluyor.

     PPL teorik eğitimi süresince 84 saat yer dersimiz, buna ek olarak Selçuk meydanda uçuşla ilgili yer derslerini kapsayan 20 saatlik bir teorik eğitim döneminden geçiyoruz. Belirtilen 84 saat eğitim ATPL derslerinin basite indirgenmiş şeklinde işleniyor ve bu derslerden her bir ders sonrası (Örneğin; General Navigation 15 Saat) okulumuzun yaptığı 20 soruluk sınava ta'bi tutuluyoruz. İzmir ve Selçukta 104 saat teorik eğitimi tamamladığımız zaman itibari ile uçuşlarımız başlıyor aynı zamanda yaklaşık bir ay sonra SHGM den denetleyici kadro eşliğinde 120 soruluk teste tabi tutulacağız. PPL uçuşları sırasında bu sınav ve 45 saat uçtuktan sonra 1.5 saatlik kontrol uçuş sınavımızdan geçtiğimizde PPL  imizi almış oluyoruz.

     Tabi ki PPL kursu alan tüm ögrenciler iş durumları nedeniyle farklı zamanlarda uçtukları ve kimisi daha az süre uçabildiği için PPL döneminin, aynı anda herkes tarafından bitirilmesi imkansız. PPL ini alan aday bir sonraki aşama başlayana kadar THK bünyesinde yada diğer kurumlarda PIC(Pilot in Command) yani sorumlu pilot olarak uçması gereken 83:30 saat uçuşlarını yapabiliyor boylece yine grubunun önüne geçip zamandan kar elde edebiliyor.

     PPL dönemi sonrasında ise IR(Instrument Rating), NR(Night Rating) ve CPL (Commercial Pilot License) uçuşlarını kapsayan dönem içerisinde 14 derstende aynı zamanda ATPL(Airline Transport Pilot License) için teorik eğitim görüyoruz.

     Bu dönem içerisinde üzerinde durulması gereken konu ise Entegre eğitimden farklı olarak biz bu 14 ders için görülmesi gereken azami teorik eğitim süresi olan 650 saatin yarısı olan 325 saati uzaktan eğitim ile PadPilot denilen program vasıtası ile okul haricinde görüyoruz. Bu sistemin amacı çalışanların 650 saat zorunlu olarak okula gelmemesini kendilerinin çalışabilmesini sağlamak. 14 ders sistem içerisinde 3'e bölünmüş durumda. İlk bir ay uzaktan eğitimle 6 dersi kendimiz çalışıyoruz, 1,5 ay yerinde eğitim görüyoruz Ankarada bu 6 dersin yada istediğimiz sayıda dersin sınavını veriyoruz, 2. ve 3. aşamalarda ise 4-4 şeklinde aynı zamanlara denk gelecek şekilde eğitimimizi alıyoruz yine sınavlarımızı veriyoruz. Yeri gelmişken her dersten 4 kere sınava girebilme toplamdada 6 oturumda tüm sınavları vermemiz gerekiyor yoksa tekrardan geçilen derslerle beraber 14 sınava girmemiz gerekiyor.

     Tabi ki aynı zamanda diğer modüllerin ucusları sürüyor aynı zamanda modüllerin yönetmelikte (SHY-1) belirtilem minumum PIC uçuş gerektiren süreleri var bir yandan da o süreleri uçmak gerekiyor bu uzaktan eğitim safhasında. Aslında modüler eğitim daha uzun sürmesinin bilinmesine rağmen, eğitim süresince benim gibi işi bırakıp bu eğitimi alırsanız 3 ay PPL ve 8 ay ATPL uzaktan teori eğitimi boyunca meydanlardan çıkmadan hergün en az 1 sorti uçabilirseniz ATP lisansınıza 1 yıldan kısa bir sürede kavuşabilirsiniz.

     Herkesin rüyalarına kavuşması dileği ile.


Sağlıkla kalın...
Ulaşmak isteyenler;


Yorum yapmak için "Yorumlama Biçimi" kısmını "Anonim" yada varsa Gmail hesabınız "Google" olarak seçiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yapmak için "Yorumlama Biçimi" kısmını "Anonim" olarak seçiniz.