30 Mart 2013 Cumartesi

Air Crash Investigation Reports Season 11-Episode 2


West Caribbean Airways Flight Number 708 – due to the captain’s fault
English
At first look, It was caused by Captain’s faults. Basic faults are, CRM(Crew Resource Management), Captain’s Financial Stress.
First off all today, Communication between Captain and First Officer is the most important part of flight. In the cockpit, we can see some trouble between cockpit crew. It is related with some psychologic factors. And these factors had been occured this disaster. The plane dropped from 33.000 ft due to the stall.
Major problems are;
-Captain and First Officer’s communication problem,
-The financial problems that captain’s lived,
-Lack of education,
So, What did captain do and first officer didn’t?
-If stall occured, You must push the control column forward but The captain never did.
-In any possible situation if any problem has occured, Each captain, captain or first officer have to interfere it.
Türkçe
West Caribbean Airways Flight Number 708 – Pilot kaynaklı kaza
Raporlar ilk incelendiğinde kazanın kaptan pilot kaynaklı olduğu görülüyor. Temel sorunlar,CRM(Ekip Kaynak Yönetimi,Kaptan pilotun finansal sıkıntılara girmesinin yarattığı psikolojik etkiler)
Herşeyden önce bugün her sektörde olduğu gibi CRM konusu havacılıkta da çok önemli bir konudur. Kazanın kaptan pilot ve 2. Pilot arasındaki konuşmalar kara kutuda incelendiğinde hem iletişim hem kaptan pilotun içinde olduğu psikolojik bunalımdan kaynaklandığı anlaşılıyor ve bu nedenler bir facia ile sonuçlanıyor. Uçak 33.000 feet yükseklikten otomatik pilotun uçağın hücum açısını çok arttırması, pilotların göstergeleri takip etmemesi, stall a girmesi fakat kaptan pilotun lövyeyi ileri itip uçağa hız kazandıracağına stres halinde lövyeyi geri çekmesi uçağın hücum açısının daha artmasına ve dakikalar içerisinde 33.000 feet den yere çakılmasına sebep olmuştur. Burada dikkat edilmesi gereken nokta ise raporda first officer nekadar genç olursa olsun böyle bir durumda müdahale etmelidir olarak belirtilmiştir. 





Yorum yapmak için "Yorumlama Biçimi" kısmını "Anonim" olarak seçiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yapmak için "Yorumlama Biçimi" kısmını "Anonim" olarak seçiniz.